top of page
  • SEO Service

چه چیزی باعث حباب های مایع انتقال می شود؟

سیالات (ATF و CVT) علاوه بر روانکاری، نقش های مهم دیگری را در گیربکس های خودکار و متغیر پیوسته ایفا می کنند.


به عنوان مثال، ATF عناصر گیربکس اتوماتیک داخلی را روغن کاری می کند، عملکرد بدنه سوپاپ را تنظیم می کند و نیرو و گشتاور را به مبدل گشتاور در یک گیربکس اتوماتیک منتقل می کند. همچنین به عنوان یک عامل خنک کننده در واحد انتقال عمل می کند و گیربکس را در دمای کاری ثابت نگه می دارد.


مایع انتقال کم یا بیش از حد پر شده (TF) و همچنین هوای موجود در سیستم، منابع اصلی این حباب ها هستند. بنابراین، این مقاله به شما اطلاعات کافی در مورد علل، علائم و نحوه خلاص شدن از شر حباب در TF داده است. If you need any kind of information on this article-related topic click here تعمیر گیربکس cvt سی وی تی


در بیشتر شرایط، سطوح نامناسب سیال و هوا در سیستم، منابع اصلی جوش یا حباب سیال هستند. در هر دو حالت، ممکن است لازم باشد از یک تکنسین واجد شرایط برای یافتن و تعمیر مشکل کمک بگیرید. به سادگی یک سرویس اتومبیل در نزدیکی من را به صورت آنلاین جستجو کنید و اتومبیل خود را با یک گاراژ معتبر رزرو کنید. حباب‌ها وقتی تشکیل می‌شوند که اجزای انتقال داخلی رفت و برگشتی، در صورت پر شدن بیش از حد TF، مایع را بدون اتاق تنفس از میل لنگ می‌کشند.


به همین ترتیب، اگر سطح سیال شما پایین باشد، پمپ روغن هم سیال و هم هوا را مکش می کند. نشت سیال از طریق واشر و مهر و موم، نوع روغن نادرست، و کاهش فشار گالری سیال، همه منابع احتمالی حباب در سیال انتقال CVT هستند. در شرایط دیگر، فیلتر انتقال معیوب و ناخالصی های زیاد در سیال ایجاد حباب و کف می کند.


جوش TF نیز ممکن است اتفاق بیفتد اگر بیش از یک مایع را در جعبه انتقال خود بریزید. یعنی برهمکنش شیمیایی ریختن مایعات مختلف انتقال منجر به تشکیل حباب می شود. شایان ذکر است که ATF و CVT حاوی انواع مواد افزودنی شیمیایی و کاربردی برای اطمینان از عملکرد بهینه انتقال است. با استفاده از افزودنی های متعدد در ترکیب سیال، اختلاط به طور فزاینده ای دشوار می شود.

2 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page